20.10.2017← Takaisin

Halti ponnistaa laajasti lumille - Haltilta asut Suomen mäkihypyn ja yhdistetyn maajoukkueille

Teknisistä ulkoilu- ja urheiluvaatteista tunnettu kotimainen Halti on tehnyt monivuotisen yhteistyösopimuksen Suomen mäkihypyn ja yhdistetyn maajoukkueiden kanssa. Sopimus jatkuu vuoden 2022 Pekingin olympialaisiin saakka.

Yhteistyön tavoitteena on kasvattaa Haltin roolia suomalaisena lumilajien vaatettajana ja tarjota maajoukkueille parasta suorituskykyä viimeisimmän vaatetusosaamisen muodossa, esimerkiksi 3D mallinnusta hyödyntäen.

Halti on vuosia tehnyt yhteistyötä maailman parhaiden urheilijoiden kanssa sponsoroiden lukuisia maailmanmestaruus- ja olympiamitaleita voittaneita urheilijoita; alppi-, maasto- ja freestylehiihtäjiä sekä muita menestyksekkäitä urheilijoita.

Huippu-urheilijoiden lisäksi Halti tuotteita käyttävät lukuisat vaativissa luonnonoloissa työskentelevät ammattilaiset, kuten kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n työntekijät, vuoristo-oppaat ja tutkimusmatkailijat. Haltin tavoitteena on jatkaa tätä perinnettä ja innostaa yhä useampia ihmisiä nauttimaan luonnon tarjoamista unohtumattomista kokemuksista tuotteissamme. Uusi yhteistyö pohjoismaisten lajien huippu-urheilijoiden kanssa takaa tuotteiden jatkuvan kehittämisen ja menestyksekkäät innovaatiot, joiden ansioista tuotteisiin voivat luottaa myös aktiiviset ulkoilijat.

Haltille tärkeät markkinat

Uuden sopimuksen myötä Halti vahvistaa lumilajikirjoaan ja näkyvyyttään niin kotimaassa kuin Keski-Euroopassa. Suomen mäkihypyn ja yhdistetyn maajoukkueiden kanssa solmitun monivuotisen yhteistyön tavoitteena on tukea suomalaista huippu-urheilua ja vahvistaa Haltin tunnettuutta pohjoismaisissa lumilajeissa.

”Mäkihyppyä innokkaasti seuraava nuori ja nuorekas yleisö Keski-Euroopassa kiinnostaa meitä kohderyhmänä. Kumppanuus on meille investointi tulevaisuuteen, sillä molempien lajien joukkueet ovat nuoria ja parhaimmillaan tulevaisuuden suurissa kilpailuissa”, kertoo Haltin toimitusjohtaja Sami Kiiski.

Suomen Hiihtoliitolle pitkä yhteistyösopimus suomalaisen vaatettajan kanssa on merkittävä. Mäkihypyn ja yhdistetyn joukkueet sitoutuvatkin mielellään tuotekehitykseen pitkäjänteisesti.

”Urheilussa tuloksia saadaan aikaan vain pitkäjänteisellä työllä. Yhdistetyn nuori maajoukkue on siitä erinomainen esimerkki. Uskomme, että nyt alkaneella kumppanuudella Haltin kanssa on erinomainen mahdollisuus saavuttaa, molemmille osapuolille, maailmanluokan menestystä. On hienoa päästä tekemään yhteistyötä Haltin kanssa", sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Yhdistetyn kisa-asu on suunnitteltu 3D-mallinnus ohjelmaa hyödyntäen

Ruka Nordicista käynnistyvässä maailmancupissa yhdistetyn urheilijat kisaavat ladulla 3D-suunnitelluissa kisa-asuissa. Uuden 3D-mallinusteknologian hyötyjä ovat tuotekehitysprosessin optimointi, suorituskykyä parantavien ratkaisujen helpompi testaaminen sekä ideoiden helpompi havainnollistamisen.

”Uudella prosessilla pystymme palvelemaan yhteistyökumppaneitamme ja asiakkaitamme entistä paremmin”, lopettaa Haltin toimitusjohtaja Sami Kiiski.

***

Suomen Hiihtoliitto on hiihtolajien kattojärjestö Suomessa. Hiihtoliittoon kuuluu noin 500 jäsenseuraa, joiden yhteenliittymänä sen tehtävä on edistää hiihtourheilua sekä kehittää hiihtolajeja koko Suomen kansan keskuudessa lasten ja nuorten toiminnasta huippu-urheiluun saakka. Hiihtoliiton alaisiin mäkihypyn ja yhdistetyn maajoukkueisiin kuuluu 40 urheilijaa.www.hiihtoliitto.fi

Halti on suomalainen urheilu- ja ulkoiluvaatteisiin sekä retkeilyvarusteisiin erikoistunut yritys. Tuotteiden ylivoimainen toiminnallisuus sekä älykäs ja luonnon inspiroima suunnittelu auttavat aktiivisia ulkoilijoita kokemaan huippuhetkiä luonnossa ja urheilun parissa. Valmistamme tuotteita uteliaille, tiedostaville ja vaativille kuluttajille, jotka arvostavat erinomaista toiminnallisuutta, parhaita teknisiä materiaaleja, täydellistä istuvuutta ja kauniin minimalistista pohjoismaista designia. www.halti.fi