21.12.2011← Takaisin

Haku vuoden 2012 seuratoiminnan kehittämistukiin alkaa

Opetusministeriön liikuntayksikön myöntämä paikallisen seuratoiminnan kehittämistuen haku käynnistyy 15.12.2011. Kehittämistukea voi hakea lasten ja nuorten urheiluun sekä aikuisten terveyttä edistävän liikuntaan. Hankkeiden tavoitteena on lisätä urheiluseuroissa liikkuvien lasten, nuorten ja aikuisten määrää sekä kannustaa seuroja kehittämään toimintaansa laadullisesti tai kokeilemaan uusia innovaatioita. Kehittämistukea voivat hakea rekisteröityneet urheiluseurat 15.3.2012 mennessä osoitteessa www.seuratuki.fi.

Lasten ja nuorten kehittämistukea voi hakea seuraaville hankkeille: harrastusmahdollisuuksien lisääminen (6–19-v.), harjoittelukulttuurin kehittäminen (11–15-v.) sekä seuran kehittäminen Sinettiseuraksi.

Aikuisten terveyttä edistävän liikunnan kehittämistukea voi hakea ohjaajien osaamisen kehittämiseen, uuden säännöllisen toiminnan lisäämiseen, aikuisten liikuntatoiminnan aloittamiseen ja kuntayhteistyöhön.

Kaikkien tuettujen hankemuotojen toteuttamisaika tulee olla 1.6.2012–31.7.2013. Tukea myönnetään 1000–8000 euroa.

Tukirahat ovat Opetus- ja kulttuuriministeriön liikuntayksikön myöntämää seuratoiminnan kehittämistukea. Rahat ovat kokonaisuudessaan Veikkauksen tuottoa. Seuratoiminnan kehittämistuen jakamisesta vastaavat: Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU), Nuori Suomi ja Suomen Kuntoliikuntaliitto yhdessä lajiliittojen, TUL:n, FSI:n, muiden valtakunnallisten liikuntajärjestöjen ja liikunnan aluejärjestöjen kanssa.

www.seuratuki.fi