4.4.2012← Takaisin

Finnjumpingin puheenjohtaja vaihtuu

Mäkihypyn ja yhdistetyn taustayhdistyksen Finnjumping ry:n puheenjohtajana koko sen olemassaolon ajan toiminut Ilkka Tiilikainen ei asetu ehdolle, kun yhdistys valitsee johtonsa seuraavalle kaksivuotiskaudelle.

Tiilikaisen mukaan päätös syntyi pitkän pohdinnan jälkeen.

- Päällimmäisenä mielessäni on vastuu huonosta taloudellisesta ja urheilullisesta menestyksestä, joka tällaisessa organisaatiossa on viime kädessä puheenjohtajalla. Nousu tilanteesta jossa nyt olemme vaatii valtavasti ponnisteluja enkä usko, että minulla on enää energiaa siihen työhön. On siis parempi, että tilalleni valitaan nyt tuoreempaa voimaa, Tiilikainen toteaa.

Ennen Finnjumping ry:n perustamista hän toimi vuodesta 2005 saakka Suomen Hiihtoliiton mäki- ja yhdistetyn valiokunnan puheenjohtajana.

- Tämä on ollut toisaalta raskasta, mutta samalla myös hyvin antoisaa aikaa ja mukaan on mahtunut paljon hienoja hetkiä.

Tiilikainen aikoo jatkaa hiihtourheilun parissa. Hän toimii muun muassa Salpausselän kisojen järjestelytoimikunnan puheenjohtajana.

Finnjumping ry valitsee johtohenkilönsä runsaan kahden viikon kuluttua.