5.11.2012← Takaisin

Kansallistalkoilla autetaan miestä mäessä

Maanantaina 5.11. Helsingin Herttoniemen mäkihyppytornilla julkaistiin Finnjumping ry:n Kansallistalkoot-kampanja. Kansallistalkoiden tarkoituksena on nostaa suomalainen mäkihyppyurheilu takaisin maailman huipulle.

Tilaisuus Herttoniemessä oli kannustava, mutta rehellinen. Finnjumping ry:n puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori toi puheenvuorossaan ilmi, että suomalainen mäkihyppy ja yhdistetty ovat vakavassa paikassa.

”Finnjumping ry:n rahan hallinta ei ollut aiemmin optimaalista, mistä johtuen kulumatiivinen kulutaakka kasvoi. Kokonaissuunta pitää nyt kääntää kaikilla tasoilla.”

Kansallistalkoiden kautta on tarkoitus panostaa muun muassa Finnjumping ry:n myyntiin ja markkinointiin. Kansallistalkoot tulevat näkymään niin lehti- kuin ulkomainoksissa sekä tv:ssä.

”Muutokset eivät tapahdu yhdessä yössä, mutta nämä Kansallistalkoot ovat yksi osa tätä työtä. Tällä hetkellä talkoisiin on saatu jo toistakymmentä yritystä mukaan jo ennen julkistamista,  mikä rohkaisee jatkamaan eteenpäin”, kertoi Vuori tämän hetkisestä tilanteesta.

Paikalla olivat edustamassa myös Suomen mäkimaajoukkue sekä päävalmentaja Pekka Niemelä sekä yhdistetyn puolesta Janne Ryynänen ja päävalmentaja Petter Kukkonen.

Mäkihypyn päävalmentaja Pekka Niemelä kertoi olevansa ylpeä Kansallistalkoista ja Finnjumping ry:n puheenjohtajasta, jolla on halukkuutta ja ideoita toimia lajin hyväksi.

”Valmentamisen tilanne on se, että nyt katsotaan eteenpäin. Meillä on nyt selkeä päämäärä. Haluamme mitalin olympialaisista ja joka päivä hyvällä sykkeellä tehdään töitä sen eteen. Kohtuuttomia takaiskuja on tullut niin rahallisesti kuin terveydellisesti, mutta nyt olen tyytyväinen puheenjohtajaan sekä organisaatioon.”

”Näissä hyppääjissä näen potentiaalin ja se riittää minulle. Tiedän, että me tehdään joka päivä täysillä töitä”, lopetti Niemelä puheenvuoronsa.