31.1.2016← Takaisin

Vuokatti Ski Team Kainuu ja Hämeenlinnan Hiihtoseura odotetut mestarit

Vuokatti Ski Team Kainuu ja Hämeenlinnan Hiihtoseura veivät viesteissä SM-kultaa. Mestarit ottivat omansa selvillä eroilla. Miesten kisassa kakkoseksi ylsi Kouvolan Hiihtoseura 45 sekuntia voittajajoukkueelle hävinneenä, naisten kakkonen oli Oulun Hiihtoseura 1.01,1 voittajalle hävinneenä. Naisten pronssin vei Vuokatti Ski Team Kainuu, Vantaan Hiihtoseura oli miehissä kolmas.

Naisten viestivoittajat olivat tutusti Anni Kainulainen, Maija Hakala ja Laura Mononen.
”Tarkoituksenani oli lähteä aika kovaa. Harmillisesti ihan itse kompuroin siellä valmentajakukkulalla toisella kierroksella, mutta loppu tuli hyvin ja tärkeintä tietysti, etteivät aikaerot olleet isoja”, Kainulainen sanoi hiihtoonsa tyytyväisenä.
”Lähdössä oli pieni hässäkkä, vaikka eroa ei ollutkaan paljoa. Hyvin pystyin ekan kierroksen hiihtämään, tokalla kierroksella Ritu (Roponen) repäsi sitten suuremman eron, mutta hyvä osuus oli itselläni”, Hakala sanoi.
”Oli jännittävää katsoa, milloin saa kiinni. Hyvä juttu. Lopun pystyin sitten ottamaan rennommin”, Mononen sanoi.
Vuokatin viestiä veivät tällä kertaa Mikko Koutaniemi, Iivo Niskanen, Teemu Härkönen ja Martti Jylhä.
”Varmaan Laurin kanssa kyttäiltiin vähän toisiamme”, Koutaniemi naureskeli.
”Ihan hyvä hiihto, ei siinä mitään. Tuntuu, että kroppa on normaalitilassa. Mukava lähteä jatkamaan kevättä kohti”, Niskanen sano.
”Kunnonajoitus meni aika tarkalle. Vielä oli pari päivää sitten kulku aika nolla, mutta sain tähän SM-viikonloppuun petrattua”, vähän sairastellut Härkönen sanoi.
”Kontrolloitu hiihto. Piti vaan pitää huolen, ettei hajota välineitä eikä kaadu. Hyvä, tasapainoinen suoritus”, Jylhä sanoi.
Molemmat voittajajoukkueet johtavat myös Suomen Cupia täydellä 600 pisteen potilla. Suomen Cup jatkuu huhtikuun alussa Taivalkoskella SM-hiihdoilla.

Kommentit Soundcloudissa:
Kari Varis: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/kari-varis-4x10km
Anssi Pentsinen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/anssi-pentsinen-4x10km
Iivo Niskanen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/iivo-niskanen-4x10km-pressi
Vuokatti Ski Team Kainuu: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/vuokattiskiteamkainuu-pressi
Susanna Saapunki: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/susanna-saapunki-3x5km
Heli Heiskanen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/heli-heiskanen-3x5km
Hämeenlinnan Hiihtoseura: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/hameenlinnan-hiihtoseura-3x5km-imatra

Vuokatti Ski Team Kainuu videohaastattelu: https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup/videos/1695666270715590/

Tulokset ja pistetilanteet: