10.3.2015← Takaisin

Virpiniemi isännöi yli 800 nuorta hiihtäjää viikonvaihteessa

Oulun Haukiputaan Virpiniemessä ensi viikonvaihteessa 14.-15. maaliskuuta hiihdettävissä 12-16-vuotiaiden Hopeasompa 2015 SM-tason loppukilpailussa huipentuu reilun kahden vuoden valmistautuminen.

HS2015 loppukilpailujen järjestäjinä toimivat Oulun Hiihtoseura ja Haukiputaan Veikot toivottavat kaikki hiihtäjät, valmentajat, huoltojoukot, yleisön ja median lämpimästi tervetulleiksi Virpinimen urheiluopiston maisemiin.

Suorituspaikat, ladut ja järjestelyt ovat erinomaisessa kunnossa. Noin 350 vapaaehtoistyöntekijän koneisto on viritetty huippuunsa perjantaista sunnuntaihin pidettävissä kisoissa.

"HS2015 hiihdetään Riitta-Liisa Roposen harjoitusladuilla Virpiniemen 3 km ja 5 km urilla, jotka ovat loistokunnossa", toteavat järjestelytoimikunnan puheenjohtajana toimiva Marjo Sjögren, HauVe:sta ja järjestelytoimikunnan varapuheenjohtaja Tuomo Kiviniemi, OHS:sta. Riitta-Liisa Roponen on lupautunut tulemaan myös itse paikan päälle kannustamaan ja jakamaan palkintoja nuorille hiihtäjille. Lauantain palkintojen jakon tapahtuu klo 18.00 liikuntakeskus Jatulissa (Jokelantie 20, Haukipudas) , jossa palkitaan 25 parasta/sarja. Palkittavina on yli 200 nuorta. Yleisöllä on kaikkiin tilaisuuksiin vapaa pääsy.

HS2015 kisoihin ilmoittautui määräaikaan mennessä 803 nuorta ikäluokkiensa parasta 12-16-vuotiasta hiihtäjää, mikä on edellisvuotta enemmän. Viikonlopun aikana paikalle odotetaan 3000 vierasta ja paikallista yleisöä. Liikenteenohjaajat ovat varautuneet vastaanottamaan yli 1400 autoa Virpiniemen Golfkentän harjoitusalueen suurelle parkkipaikalle.

Kansanedustaja, puheenjohtaja Juha Sipilä toimii tapahtuman suojelijana. Kisojen pääyhteistyökumppanina toimii Fennovoima. Muut yhteistyökumppanit ovat Oulun seudun ammattiopisto, OSAO ja Pocal Oy.

Kisat avaa Virpiniemen liikuntaopiston rehtori Pekka Hämäläinen lauantaina klo 8.30. Ensimmäinen startti tapahtuu lauantaina klo 10.00. Sunnuntaina kisat jatkuvat klo 8.30 tuomiorovasti Matti Pikkaraisen kisahartauden jälkeen klo 9.00 sarjoittain perinteisen hiihtotavan viesteillä.

"Virpiniemessä HS2015 laduilla hiihdettiin tänä talvena kahdet esikisat, jotka antoivat varmuutta järjestelyjen onnistumiseen, kertoo kilpailutoimikunnan puheenjohtaja Veikko Anttonen. Kisakuulutuksista vastaavat tunnetut nimet Anssi Kukkonen, Heikki Saarela, Pertti Sankilampi ja Aaro Väyrynen.

Virpiniemeen saapuvilta kuntohiihtäjiltä ja pulkkamäkeen aikovilta toivotaan ymmärtämystä nuorten Hopeasompa 2015 kisojen mahdollisesti aiheuttamasta harmista. Hiihtämään pääsee Haukiputaan suuntaan johtaville laduille suuren parkkipaikan perältä. Yleisö on tervetullutta kisa-alueelle ja sen toivotaan liikkuvan vain merkityillä yleisöreiteillä. Virpiniemen 3 km ja 5 km laduille sekä kilpailijoiden testiladuille meneminen on kaikilta ehdottomasti kielletty.

Ravintolat palvelevat kaikkia ja maailman parasta kisamakkaraa riittää alueella varmasti jokaiselle. Tupakointi ja alkoholin tuominen kisa-alueelle on kielletty. Tapahtumassa saa arvokasta kokemusta eri tehtävissä 120 Oulun seudun ammattiopiston opiskelijaa.

Lisätietoa: http://www.haukiputaanveikot.fi/hopeasompa-2015/