31.12.2014← Takaisin

Vantaan Suomen Cup lähestyy – lunta riittää

Vantaan Hiihtoseura järjestää seuraavan Suomen Cup:n osakilpailun Vantaan Hakunilan urheilupuistossa 17. - 18. tammikuuta 2015. Vaikka Etelä-Suomessa on kärsitty jälleen huonolumisesta alkutalvesta, Vantaalla lunta riittää. Joulun pakkasjakson aikaan Vantaan kaupunki toimi taas ripeästi ja tykitti lunta riittävästi kisalatujen lumettamiseen. Lumenajo kisaladuille on nyt täydessä vauhdissa.

Vantaan Hiihtoseuran kokenut Suomen Cup -kilpailuorganisaatio kokoontui uudenvuoden aatonaattona hiomaan kisajärjestelyjä. Vaikka kilpailujärjestelyt käsittävät monia hyvin yksityiskohtaisiakin asioita, on lumitilanne hiihtokilpailujen kannalta se tärkein asia. ”Kilpailut eivät ole koskaan jääneet lumesta kiinni Vantaalla”, toteaa Vantaan Suomen Cup:n osakilpailun kilpailunjohtaja Satu Kalajainen.

Kilpailun TD Jukka Lehtinen osallistui myös järjestelytoimikunnan kokoukseen ja oli tyytyväinen järjestelyjen tilanteeseen. ”Kun katsoo Vantaan kaupungin panostusta,  niin lumitilanne näyttää erittäin hyvältä kisaviikonloppua ajatellen”, toteaa TD Lehtinen.  Kisaorganisaatio saa myös kiitosta Lehtiseltä. ”Organisaatio on kokenutta ja järjestelyt aikataulussa. Homma on loppuhiontaa vaille valmis”, lisää Jukka Lehtinen.

Vantaan Suomen Cup:n osakilpailussa hiihdetään lauantaina 17.1. naisten ja miesten viestit vapaalla hiihtotavalla. Sunnuntaina 18.1. on vuorossa vapaan hiihtotavan yhteislähtökilpailut naiset 10 km ja miehet 20 km. Kilpailut hiihdetään osittain uusituilla reiteillä.

Lisätiedot: www.cupvantaa.fi

Tero Uusitalo
Vantaan Hiihtoseura / Vantaan Suomen Cup:n osakilpailu

Vantaan Suomen Cup:n osakilpailuun lumi riittää. Lumikuvat: Arto Suikka