12.3.2019← Takaisin

Urheiluoppilaitosten ja SHL:n U18 Fennovoima -ryhmään pääsykoetestit kaudelle 2019–2020 (HUOM! 03-syntyneet)

Vuonna 2003 syntyneille urheiluoppilaitoksiin ja Suomen Hiihtoliiton U18 Fennovoima -ryhmään pyrkiville järjestetään pääsykoetestit. Tiettyihin urheiluoppilaitoksiin ja SHL:n U18 Fennovoima -ryhmään pääsemiseksi edellytetään pääsykoetestien suorittamista.

U18 Fennovoima -ryhmävalinnat perustuvat menestykseen HS-loppukilpailussa, KLL:n mestaruuskilpailussa, nuorten SM-kilpailuissa ja pääsykoetestissä. Vuonna 2002 syntyneet valitaan ryhmiin pelkästään kisamenestyksen perusteella.

Valituiksi tulee yhteensä noin 60 parasta vuosina 2002–2003 syntynyttä tyttöä ja poikaa. Valinnat julkaistaan Hiihtoliiton nettisivuilla toukokuun alussa. Leiriajankohdat ja alueellinen ryhmäjako ilmoitetaan tämän jälkeen valituille. Ensimmäinen leiri on kaikilla ryhmillä jo touko-kesäkuussa ja toinen leiri on kaikille ryhmille yhteinen 24.-28.6. Vuokatissa.

Pääsykoetesteihin kuuluu lyhyt mattotesti juosten (8–15 min) sekä lähtotasojen kontrolloimiseksi nopeus- ja räjähtävyystestit: lentävä 20 metrin juoksu, 10-loikka ja 2 kilon kuntopallon heitto alhaalta eteen. Testien hinta on 25 e/hlö. Varaudu maksamaan testit käteisellä paikan päällä.

Valitse itsellesi sopivin ajankohta ja paikka testiin ja ilmoittaudu viimeistään 5.4.2019 (Rovaniemelle jo 28.3. mennessä). Alla mainittuina päivinä urheiluoppilaitosten pääsykokeisiin (Vuokatti, Lahti, Rovaniemi) osallistuvien ei tarvitse erikseen osallistua muuhun testiin. Mikäli sairauden tai muun perustellun syyn vuoksi et voi osallistua testeihin, mutta olet kiinnostunut ryhmäpaikasta, niin ilmoita asiasta Juho Haloselle.

Testipäivät ja paikat:

4.4. Rovaniemi, Lapin Urheiluopisto (Ounasvaaran urheilulukioon ja U18 Fennovoima -ryhmään hakevat)
    Ilmoittautuminen: Janne Hyyppä, janne.hyyppa@santasport.fi, 020 798 4250

15.4. Vöyri (U18 Fennovoima -ryhmään hakevat)
    Ilmoittautuminen: Roland Villför, roland.villfor@edu.vora.fi, 040 771 8988

15.4. Jyväskylä, KIHU, Hipposhalli (U18 Fennovoima -ryhmään hakevat)
    Ilmoittautuminen: Aku Nikander, aku.nikander@kihu.fi, 044 384 6552

15.4. Vuokatin Urheiluopisto (Sotkamon urheilulukioon hakevat)
    Ilmoittautuminen: Hakijoille lähetetään kirjallinen kutsu pääsykokeisiin

16.4. Vuokatin Urheiluopisto (Sotkamon urheilulukio / U18 Fennovoima -ryhmään hakevat)
    Ilmoittautuminen: Juho Halonen, juho.halonen@vrua.fi, 040 558 3359

24.4. Pajulahden Urheiluopisto (Lahden Lyseo ja U18 Fennovoima -ryhmään hakevat)