3.12.2016← Takaisin

Sport.fi: Pyhäjärven Pohdin Kauko Tikkanen on vuoden vakuuttavin seuratoimija

Valon ja OPn toista kertaa järjestämä Vuoden vakuuttavin #seuratoimija -kampanja on päättynyt. Kampanjan äänestyksen 26% äänimäärällä voitti Pyhäjärven Pohdin seuramanageri ja Lamminahon Ahdon puheenjohtaja Kauko Tikkanen. Toiseksi äänestyksessä tuli Etelä-Espoon Pallon Petteri Neuvonen ja kolmanneksi Porvoon Salibandyn Janne Levälampi.

Ehdotuksia seuratoimijoista tuli yli 600 ja kaiken kaikkiaan 52 eri lajista. Kampanjan äänestysvaiheessa oli mukana kuuden eri lajin ehdokkaat. Kaikki he ovat aktiivisia ja aikaansaavia seuratoimijoita, jotka ansaitsevat suuren kiitoksen. Kolme eniten ääniä saanutta ehdokasta saa seuralleen 1200 €, 800 € tai 500 € OPn seurastipendin sekä kutsun Urheilugaalan Kiitos-iltaan. Pyhäjärven Pohti saa Kauko Tikkasen tunnustuksesta 1200 € seurastipendin. Tunnustuksen myöntävät Valo ja OP.

- Koko summa menee suoraan lasten ja nuorten hiihtokoulutoimintaan, jota Pyhäjärven Pohti ja Lamminaho Ahto järjestävät. Oli kunnia päästä mukaan äänestykseen ja äänestyksen voitto lämmittää mieltä kovasti. Kiitos kuuluu kaikille, jotka tekevät seurassamme vapaa-ehtoistyötä seurassamme, sanoo Kauko Tikkanen.

Kaukoa kiitettiin pyyteettömästä työstä oman kasvattajaseuransa eteen. Kauko on pitkäjänteisellä työllään ja omalla persoonallaan tuonut Pyhäjärven Pohdin taas hiihtokartalle omia työtuntejaan laskematta. Samalla hän on tehnyt Honkavuoresta merkittävän kansallisen murtomaahiihtokeskuksen, jossa on järjestetty useita SM-kisoja ja myös Suomen Cupin osakilpailu. Kaikki tämä on Kaukosta lähtöisin ja hänen keräämän ja innostaman talkoojoukon ansiota. Kaukon periksiantamaton työ on nostanut Pyhäjärven Pohdin näkyväksi seuraksi hiihdon parissa. Vuoden vakuuttavin seuratoimija omaa loistavan urheiluhengen ohella kiitettävän taidon pitää harrastajien ja seuran vakuutusasiat kunnossa ja OPn Tuplaturva -vakuutus on vapaa-ehtoisten apuna urheiluseuroissa.

Lauantaina 3.12.2016 vapaaehtoiset ja vapaaehtoistyö ovat erityisessä valokeilassa muutenkin, kun Suomessa vietetään Vapaaehtoisten päivää.

− Joka kolmas suomalainen tekee vapaaehtoistyötä ja suomalaiset tekevät vapaaehtoistyötä yhä enemmän. On hienoa olla mukana kiittämässä seuratoimijoita, jotka ovat tehneet useita satoja tunteja vapaaehtoistyötä liikunnan ja urheilun edistämiseksi. Ilman näitä aktiivisia ihmisiä ei olisi seuratoimintaa, toteaa kampanjan toteutuksessa mukana ollut Eija Alaja Valosta.

Vapaaehtoisten päivän kampanjan toteuttavat tänä vuonna Kansalaisareena ry verkostoineen yhteistyössä RAY:n, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry:n, Valtakunnallisen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valo ry:n, Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssin, Metsähallituksen luontopalveluiden, Opintokeskus Siviksen sekä Kirkkohallituksen kanssa. #vapaaehtoistenpäivä.

Lisätietoja http://www.kansalaisareena.fi/vapaaehtoistenpaiva/

Vuoden vakuuttavin seuratoimija 2016 äänestyksen tulokset

1. Kauko Tikkanen, Pyhäjärven Pohti (Pohti Ski Team), seuran manageri (26%)
2. Petteri Neuvonen, Etelä-Espoon Pallo, varapuheenjohtaja, vastuuvalmentaja (21%)