16.2.2017← Takaisin

Riitta-Liisa Roposen kausi ohi - selässä välilevypullistuma

Maastohiihtäjä Riitta-Liisan Roposen lannerangassa todettiin välilevypullistuma Tour de Skin alla.  Hyvin edennyt kuntoutus koki yllättävän käänteen Ruhpoldining viimeistelyleirillä Saksassa. Roponen siirtyi onnistuneiden SM-kilpailujen jälkeen Ruhpoldingiin leirille muun maajoukkueen kanssa 7.2. tiistaina ja ensimmäisten päivien harjoittelu onnistui suunnitellusti.

Perjantaina Roponen alkoi tuntea voimakasta kipua jalassaan, eikä kyennyt enää jatkamaan harjoitteluaan. Tutkimukset ja hoito aloitettiin paikallisessa sairaalassa. Yhteistyössä suomalaisten lääkäreiden kanssa päädyttiin lannerangan välilevynpullistuman leikkaushoitoon. Toimenpide tehtiin Saksassa torstaina 16.2.2017.  Leikkaus onnistui hyvin ja toipuminen on alkanut.

Tällä hetkellä on päällimmäisenä mielessä ovat terveys ja paluu normaaliin kivuttomaan elämään.

”Huippu-urheilussa urheilijat kokevat onnistumisia ja epäonnistumisia. Kotikisojen väliin jättäminen vuosien harjoittelun jälkeen on urani suurin pettymys, mutta elämä jatkuu”, Riitta-Liisa Roponen sanoo.

Riitta Liisa Roponen haluaa toivottaa kaikille suomalaisurheiljoille onnea kotikisoihin.

Roposelta jäävät MM-kisojen lisäksi myös Otepään maailmancup-kilpailut hiihtämättä. Lahden MM-kisajoukkuetta voidaan täydentää maastohiihtäjien osalta vielä maanantaina 20.2. Otepään maailmancupien jälkeen. Hiihtoliitto tiedottaa täydennyksistä maanantaina.