3.6.2010← Takaisin

Reijo Jylhä vahvistaa Lapin Urheiluopiston valmennuskeskusta

Reijo Jylhä aloittaa Lapin urheiluakatemian koordinaattorina elokuun alussa. Jylhä vastaa valmennuksen ja toimintojen koordinoinnista yhdeksässä eri lajissa ja viidessä mukana olevassa oppilaitoksessa. Lisäksi hänen tehtäviinsä kuuluu huippu-urheilun kehittäminen yhdessä lajiliittojen, olympiakomitean sekä kansallisten että kansainvälisten tahojen kanssa.

Lapin urheiluopisto on valinnut Reijo Jylhän Lapin urheiluakatemian uudeksi koordinaattoriksi 1.8. alkaen. Jylhä on 49-vuotias kasvatustieteiden maisteri, jolla on pitkä työura urheilun ja huippu-urheilun eri kehitystehtävissä, mm. Suomen maastohiihdon A-maajoukkueen päävalmentajana. Lapin urheiluakatemiassa Reijo Jylhä vastaa valmennuksen sekä eri toimintojen koordinoinnista yhdeksässä eri lajissa ja viidessä mukana olevassa oppilaitoksessa. Lisäksi hänen tehtäviinsä kuuluu huippu-urheilun kehittäminen yhdessä lajiliittojen, Suomen olympiakomitean sekä kansallisten ja kansainvälisten yhteistyötahojen kanssa.

Lapin urheiluakatemia on toiminut vuodesta 2005 lähtien yhteistyöverkostona tavoitteenaan auttaa urheilijoita ja huippu-urheilijoita yhdistämään opiskelu ja urheilu-ura. Toimintaa koordinoi Lapin urheiluopiston valmennuskeskus. Lapin urheiluakatemia on yksi Suomen olympiakomitean hyväksymistä valtakunnallisista huippu-urheiluakatemioista.

Tällä hetkellä Lapin urheiluakatemiaan kuuluvia urheilijoita on hieman yli 200 useammasta eri lajista. Päälajeja ovat alppihiihto, jalkapallo, judo, jääkiekko, lentopallo, maastohiihto, mäkihyppy ja yhdistetty sekä yleisurheilu. Mukana olevat oppilaitokset toisella asteella ovat Ounasvaaran urheilulukio, Lapin ammattiopisto ja Lapin urheiluopisto sekä korkea-asteella Rovaniemen ammattikorkeakoulu ja Lapin yliopisto.

Lisätiedot:
Lapin urheiluopiston valmennuskeskuksen päällikkö