13.11.2010← Takaisin

Nuorilla onnistunut lumileiri Rovaniemellä ja Ylläksellä

Nuorten hiihtomaajoukkue ovat saaneet lumileirillään nauttia hyvissä olosuhteissa harjoittelusta sekä Rovaniemellä että Ylläksellä. Suurin osa St1-ryhmästä myös avasi kilpailukautensa Oloksella perinteisissä Tykkikisoissa.

”Rovaniemellä pääsimme tekemään hyviä harjoituksia hyvissä olosuhteissa ja myös testaamaan suksia. Iivo (Niskanen) on ollut vähän sairaana, mutta muuten siltäkin osalta tilanne on ollut hyvä. Pääsimme tekemään kaiken suunnitellusti. Ylläksellä olemme saaneet olla aivan rauhassa, väkeä on niin vähän. Kisakausi on avattu, ja kokonaispanos on ollut hyvä”, joukkueen valmentaja Janne Hyyppä tuumi kahden kisapäivän jälkeen.

Tyytyväisiä lumileirin antiin olivat myös Susanna Saapunki ja Maria Grundvall, jotka avasivat ryhmästä ensimmäisinä kilpailukautensa Oloksella jo sprintissä. Kisakauden alkaminen ilahdutti molempia.
”Harjoittelu on mennyt tosi hyvin, hiihto on tuntunut tosi hyvältä ja ollut helppoa. Se luo kyllä hyvää uskoa kauteen. Oli kiva päästä starttaamaan, koko viikon leirillä olen odottanut, että pääsee tositoimiin”, erityisesti vapaan kymppiä Oloksella odottanut Susanna sanoi.
Marialle kauden avauskilpailu jätti pienen harmituksen, sillä hän kaatui puolivälierässä. Silti hän oli tyytyväinen, että pääsi kisakauden avaamaan.
”Meillä on ollut todella hyvä leiri Rovaniemellä ja Ylläksellä. Ylläksellä oli ihana hiihtää. Rovaniemellä kävin ekan kerran tapaamassa joulupukkia, en toivonut mitään erityistä, mutta toivon, että saan hyvän kauden”, Maria sanoi ja kertoi jatkavansa FSS-porukan hiihtäjien kanssa Olokselta leireilemään Leville.

Perttu Hyvärinen sanoi hiihdon tuntuneen siltä kuin hän odottikin. Hän tuli hieman kipeäksi Vuokatin-leirin loppupuolella lokakuun lopulla, mutta tuumi sen olleen lopulta vaan hyväksi.
”Nyt kun näin jälkeenpäin miettii, se oli hyvä. Siinä tuli ’pakkolepoa’ ja lihas palautui. Aika väsynyttä oli, mutta parani loppua kohden ja pystyin rutistamaan. Jalka on tukossa. Joulupukilta toivoin sen verran, että jos tuo reisi tuosta sulaisi ja pääsisi normaaliin kisavauhtiin”, Perttu naurahti.
St1-ryhmän hiihtäjistä osalla kilpailukausi jatkuu ensi viikonloppuna Rovaniemellä. Seuraava leiri on joulukuun alussa Vuokatissa.

Oloksen kisojen osalta tulokset www.muonio.fi/liikunta

Lisää leiritunnelmia alkuviikolla Kohti Otepäätä –blogissa!