13.2.2012← Takaisin

Nuoret hakevat talven parhaita hiihtojaan Erzurumissa

Suomen joukkue nuorten ja 23-vuotiaiden MM-kisoihin Turkin Erzurumiin matkustaa kisamaisemiin tänään maanantaina. Kisat alkavat vasta 20. päivä, mutta 1750 metrin korkeudessa käytävissä kisoissa sopeutumisaika on tarpeen. Suomesta matkustaa kisoihin 10 urheilijaa 20-vuotiaiden kisoihin sekä viisi urheilijaa 23-vuotiaisiin.

Viime vuonna Suomi sai nuorten MM-kisoista kaksi kultaa (Krista Lähteenmäki 10 kilometrillä ja Kerttu Niskanen sprintissä 23-vuotiaissa) sekä neljä pronssia (Kerttu Niskanen 23-vuotiaissa yhdistelmäkilpailussa sekä Perttu Hyvärinen 20-vuotiaissa 10 kilometrillä, yhdistelmäkilpailussa ja viestissä). Mitalisteista Kerttu Niskanen on jo yli-ikäinen 23-vuotiaisiin, mutta Perttu Hyvärinen kilpailee 23-vuotiaissa, viestin pronssimitalisteista muut (Antti Ojansivu, Iivo Niskanen ja Sami Lähdemäki) 20-vuotiaissa.

”Hirmu vaikea on tavoitteita asettaa. Se on vaikea paikka hiihtää, edessä on aika kuluttava reissu. Kukaan meistä ei ole kilpaillut noin korkealla. Niistä tulee myös tosi kovatasoiset kisat, mitä olen muiden maiden valintoja katsonut”, Keuruun SM-kisoissa prologin seitsemänneksi hiihtänyt Hyvärinen sanoo omalta osaltaan odotuksista.
    Suomen joukkueessa on kaksi vielä 18-vuotiaiden sarjaan mahtuvaa urheilijaa, parhaimmillaan viidensiksi EYOF-kisoissa yltäneet Katri Lylynperä ja Joonas Sarkkinen.

Lisää kisoista: http://www.erzurum2012jwsc.com/en-EN/HomePage/
    Suomen joukkue: http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/?x3923=20730139