4.9.2014← Takaisin

Maajoukkue tähtää maximaaliseen suoritukseen

Maastohiihdon maajoukkue on tehnyt jälleen uuden sopimuksen, kun Maxim-urheiluravinteistaan tunnettu Axellus Oy liittyy maajoukkueen yhteistyökumppaniksi.

Suomen maastohiihdon maajoukkue on sopinut pitkäaikaisen yhteistyökumppanuuden Axellus Oy:n kanssa. Terveystuotteita markkinoivan Axelluksen tuotemerkkeihin kuuluvat muun muassa Maxim-urheiluravinteet sekä Möller omega-3-rasvahappovalmisteet.

Nyt tehty sopimus maajoukkueen kanssa oli luontaista jatkumoa yrityksen aiemmille sponsorointikohteille. ”Maxim-urheiluravinteet ovat tunnettuja erityisesti kestävyysurheilijoiden parissa. Olemme tehneet useita vuosia yhteistyötä hiihdon parissa ja näin ollen yhteistyö maastohiihdon maajoukkueen kanssa on luonteva jatkumo. Meille on tärkeää, että Suomen nimekkäät kestävyysurheilijat käyttävät tuotteitamme ja hyötyvät niistä suorituksissaan. Urheilijoilta tulevat palautteet auttavat meitä myös kehittämään tuotteitamme”, Axellus Oy:n toimitusjohtaja Kari Haapakorva sanoo.

Axellus Oy on osa norjalaista Orkla-konsernia. Pohjoismaisessa yhteisössä myös penkkiurheilu on luonteva osa yrityskulttuuria. ”Keskustelemme erityisesti norjalaisten ja ruotsalaisten kanssa urheilusta. Varsinkin hiihtoa seurataan innokkaasti. Hiihto on suomalaisten rakastama laji eikä kamppailut pohjoismaisten hiihtäjien kesken jätä ketään kylmäksi. Hiihto on kasvattanut suosiotaan myös kuntoilijoiden keskuudessa”, sanoo Haapakorva.

”Axelluksen arvot - luottamus, tiimihenki, toiminta ja innovaatio ovat tärkeitä osatekijöitä myös huippu-urheilussa. Axelluksen tuoteperhe on laadukas ja toimintaamme parhaiten soveltuva. Sopimus on erinomainen lisä nykyiseen kumppaniportfolioomme. Kaiken voi aina tehdä paremmin, toimintaa on koko ajan kehitettävä ja huipulle pääsemisessä on hyvä luottaa muiden apuun”, Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala kertoo.