1.4.2017← Takaisin

Martti Jylhä FISin urheilijakomissioon 2017-2019

Maastohiihtäjä Martti Jylhä on valittu Kansainvälisen Hiihtoliiton (FIS) urheilijakomissioon maastohiihdon edustajana. Edustus on kaksivuotinen 2017-2019.

Urheilijakommission edustajistosta äänestettiin Lahden MM-kilpailujen aikana helmikuussa. Komissioon oli ehdolla 14 urheilijaa kymmenestä eri maasta. Äänestyksessä eri lajien urheilijat voivat antaa äänensä oman lajen edustajalleen.

Martti Jylhä ottaa mielellään luottamustehtävän vastaan. Hän haluaa olla vaikuttamansa lajinsa tulevaisuuteen.

”Tämä on hieno luottamustehtävä ja olen otettu valinnastani. Pääsen vaikuttamaan rakkaan lajin tulevaisuuteen. Tehtävänkuva on vielä tässä vaiheessa pintaraapaisulta tiedossa, mutta onneksi joukkueemme sisältä löytyy kokemusta saman tehtävän hoitamisesta. ”Mustilta” saa varmasti hyvän sparrauksen”, Jylhä sanoo ja viittaa Sami Jauhojärven aikaisempaan edustajistopestiin.

Urheilijakomission ensimmäinen kokoontuminen uudella kokoonpanolla tapahtuu toukokuun lopussa FISin kevätkokouksessa Slovenian Portorozissa.

FIS urheilijakomissio 2017-2019

Maastohiihto
Virginia De Martin Topranin (ITA)
Martti Jylhä (FIN)