8.5.2015← Takaisin

Maastohiihtoon uusi Akatemia-ryhmä

Maastohiihdon Akatemia-ryhmä aloittaa toimintansa kaudella 2015 - 2016. Ryhmä on Suomen Hiihtoliiton ja maastohiihdon urheiluakatemioiden yhteinen valmennusryhmä, jonka tavoitteena on tehostaa nuorten kansallisen tason urheilijoiden valmentautumista ja kehittymistä urallaan kohti kansainvälistä tasoa.

Akatemia-ryhmä toimii yhteistyössä Hiihtoliiton Haastajaryhmän (entinen B-maajoukkue) kanssa.  Akatemia-ryhmän toimintaa koordinoi Suomen Hiihtoliiton alaisuudessa Lapin urheiluakatemia.

Ryhmän urheilijat valitaan ensisijaisesti maastohiihdon urheiluakatemioissa opiskelevista korkea-asteen hiihtäjistä sekä akatemioiden vaikutuspiirissä oleville hiihtäjistä tulosten mukaan. Lisäksi ryhmään voidaan valita yleisen sarjan parhaat valmennusryhmien ulkopuolella valmentautuvat urheilijat.  Ryhmään valitaan yhteensä maksimissaan 20 urheilijaa.  Valittujen urheilijoiden tulee sitoutua leiritykseen.

Ryhmän toimintaperiaate on se, että Suomen Hiihtoliitto ja maastohiihdon urheiluakatemiat vastaavat toiminnan koordinoinnista ja valmentajien kuluista.  Urheilijat vastaavat itse leiritykseen liittyvistä kustannuksista (matkat ja majoitukset).

Akatemia-ryhmään haetaan suoraan sähköpostitse 20.5.2015 mennessä: janne.hyyppa@santasport.fi

Akatemia-ryhmän leirityssuunnitelma:

Vuokatti Aateli Race 22. – 26.6.2015
    Ylläs 27.7. – 2.8.2015
    Obertilliach 31.8. – 13.9.2015
    Rovaniemi 20. – 27.11.2015

Lisäksi kaikilla ryhmän toiminnassa mukana olevilla on mahdollisuus omatoimiseen valmentautumisen tehostamisjaksoon Rovaniemellä itse valitsemanaan ajankohtana (yhteisharjoitukset, valmennusapu ja tukitoimet).

Lisätietoja:
    Janne Hyyppä, 040 710 6357, janne.hyyppa@santasport.fi