10.6.2015← Takaisin

Maastohiihtomaajoukkue innolla yhteistyöhön Intersportin kanssa

Kesäkuisena keskiviikkona keskellä Helsinkiä oli tuhti paketti hiihtoasiaa, kun Intersportin ja maastohiihtomaajoukkueen yhteistyökumppanuus julkistettiin Intersport Mikonkadussa.

”Hiihtoliitolle kuuluu hyvää. Olemme viimeisen parin vuoden ajan tehneet paljon töitä, jalkauttaneet uutta strategiaamme ja luoneet uutta toimintakulttuuriamme entistä avoimempaan suuntaan. Tästä kumppanuudesta alkaa yhteinen matkamme Intersportin kanssa”, Hiihtoliiton varapuheenjohtaja Markku Haapasalmi kiitteli uutta pääyhteistyökumppania.
Yhtä innoissaan yhteistyöstä oli myös Intersport Finlandin markkinointipäällikkö Arto Rasi.
”Varmasti niin me kuin meidän asiakkaamme saavat tästä monipuolista sisältöä”, Rasi sanoi innoissaan asiantuntemuksen ja osaamisen hyödyntämisestä.
Maastohiihtomaajoukkueen osalta kuulumiset päivitti Eero Hietanen.
”Kausi lähti käyntiin hyvissä ajoin, olemme hyvässä aikataulussa. Meillä ei ole välivuotta, vaan katseet ovat Lahdessa ja olympialaisissa. Ratkaisuja tehdään Lahtea ajatellen, sillä yhtään päivää ei ole hukattavaksi”, Hietanen sanoi.
Huoltopäällikkö Matti Haavisto on tyytyväinen siihen, että huoltotiimi oli kasassa jo toukokuussa keikkamiehiä myöten.
”Laskemme päiviä kotikisoihin, mutta ensi kauden maailmancup on huollolle ja tietysti urheilijoille tärkeä. Haluamme ensi talvena tehdä jo Lahteakin ajatellen testausta kotimaassa”, Haavisto kertoi.
Suksihuoltoprojektissa Teemu Lemmettylä on mukana muun muassa päivittäisessä maailmancuptyössä ”hoitamassa työt, joita Haavisto ei ehdi” ja suksihiontoja kehittämässä. Huoltotiimin kansainvälinen vahvistus Are Mets on astunut mielenkiinnolla mukaan Suomen maajoukkueeseen:
”Justynalla oli yksi urheilija, viisi huoltomiestä. Suomen maajoukkueessa melkein toisinpäin. Huoltomies on onnellinen, kun hiihtäjä on tyytyväinen suksiin. Toivon, että niitä onnellisia päiviä tulee enemmän. Justynan kanssa suomalaisen maastohiihdon kehitys vaikutti vaaralliselta, he tulivat lähemmäksi ja lähemmäksi. Nyt yritän antaa omalta puoleltani mahdollisimman paljon, että se nousu jatkuisi”, Kowalczykin tiimistä siirtynyt Mets naurahti.
Maajoukkueen leiritys jatkuu 22. kesäkuuta alkaen Vuokatissa, jossa myös kilpaillaan perinteinen Vuokatin Aateli Race –tapahtuma.

Kuvia ja Anssi Pentsisen videohaastattelu Facebook-sivuillamme