4.4.2013← Takaisin

Maastohiihtoa Junioriliigassa lauantaina 6.4.

Maaliskuun lopulla MTV3-kanavalla startanneessa nuorisourheilua käsittelevässä Junioriliiga-ohjelmasarjassa on lauantaina 6.4. vuorossa maastohiihto. Junioriliiga oli mukana kun maastohiihdon Hopeasompa-mestaruudet ratkottiin Äänekoskella maaliskuun alussa. Junioriliigassa nähdään kaikki toisen kilpailupäivän viestien koosteet.

Junioriliiga on laaja-alaisin koskaan toteutettu junioriurheilun yhteistyöprojekti Suomessa. Sarja välittää kilpailutapahtumien tunnelmia sekä tietoa urheilijaksi kasvusta. Jokainen 12 jaksoa (23.3. – 8.6.) sisältää yhden lajin kilpailukoosteita urheilutoimittaja Ville Klingan ja lajien asiantuntijoiden selostamina. Ohjelma tarjoaa lisäksi urheilijahaastatteluita ja tunnelmia sekä Kasva urheilijaksi -studion, jossa käsitellään asiantuntijoiden kanssa urheilijaksi kasvamisen teemoja kuten harjoittelumääriä, valmennusta, kustannuksia ja urheilijan polkua.
Maastohiihtoaiheinen Junioriliigan jakso esitetään MTV3-kanavalla lauantaina 6.4. klo 14.45 alkaen. Aurinkoisilla laduilla ovat mukana Ville Klinga, Taina Nyberg ja asiantuntijana Suomen Maastohiihto ry:n nuorisoliikunnan kehittäjä Henna Sivenius.
- Kasvu urheilijaksi on kiehtova ja monivaiheinen matka lapsuudesta aikuisuuteen. Junioriliiga tuo raikkaalla tavalla esiin junnu-urheilua ja urheilijaksi kasvamisen tärkeitä sisältöjä. Ohjelmasarjan avulla lasten ja nuorten urheilu saa ansaitsemaansa arvostusta ja näkyvyyttä, toteaa Valon lasten ja nuorten urheilun asiantuntija Jarkko Finni.
Junioriliigan toteuttavat ensimmäistä kertaa yhteistyössä MTV3, Valo (Valtakunnallisen Liikunta- ja Urheiluorganisaatio ry), Suomen Olympiakomitea, urheilun lajiliitot ja urheiluseurat.
- Junioriliiga on hieno tulos uudenlaisesta urheiluväen yhteistyöstä. Lisäksi on todella hienoa, että juniori-ikäisten urheilua televisioidaan näin korkeatasoisesti, sanoo Suomen Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Kojonkoski.
Junioriliigan esittelyvideon voi katsoa täältä.