24.10.2016← Takaisin

Maastohiihto houkuttaa - Calix Suomen Cupin pääyhteistyökumppanien joukkoon

Suomen Hiihtoliitto ja Oy Kaha Ab ovat solmineet yhteistyösopimuksen koskien maastohiihdon Suomen Cup -kilpailusarjaa. Sopimuksen myötä Kahan Calix-tuotemerkistä tulee sarjan uusi pääyhteistyökumppani. Sopimus on yksivuotinen ja se sisältää option kahdesta jatkoyhteistyövuodesta.

Auton moottori- sekä sisätilalämmittimiä valmistava Calix ja suksibokseja valmistaja Thule, myös Kahan arvostettuja tuotemerkkejä, näkyvät vahvasti koko tulevan kauden kaikissa Suomen Cupin osakilpailuissa. Suomen Cupin yhteistyökumppaniverkosto on kattava ja pääyhteistyökumppaneina jatkavat ST1, Halti, IKH, Team Sportia, SGN Group, Isover, Weber, Atria ja Kairest.

Maastohiihdon vetovoima näkyy kumppanien kiinnostuksena niin lajin maajoukkueessa kuin tapahtumissakin.

”Suomen Cupilla ja maastohiihdolla on tällä hetkellä hyvä kaupallinen vetovoima, mikä näkyy uusina kumppanuuksina sekä maastohiihdon maajoukkueessa että Suomen Cupissa. Olemme hyvin tyytyväisiä saadessamme erinomaiseen kumppanijoukkoon mukaan myös Calixin ja Thulen”, sanoo Suomen Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari Töykkä.

Hiihto on Calixin tuotepäällikkö Jaakko Asikaisen mukaan mitä sopivin yhteistyökohde kylmän vuodenajan tuotteille.

”Calix on autolämpötuotteistaan tunnettu ruotsalainen firma, jonka sydäntä lähellä ovat talvi ja pakkanen. Hiihto ja sen sponsoroiminen ei voisi paremmin sopia meidän asiakasryhmäämme. Lämpimällä autolla suomalainen hiihdon harrastaja on aina halunnut liikkua”, toteaa Asikainen.

Vuonna 1962 markkinoille ensimmäiset taakkatelineensä tuonut Thule puolestaan on nykyisin suksiboksien kärkivalmistajia.

”Thule on aina pyrkinyt auttamaan aktiivisia ihmisiä erilaisten urheiluvälineiden kuljettamisessa. Haluamme tarjota myös kaikille maastohiihdon ystäville markkinoiden parhaimmat välineet tähän tarkoitukseen. Ja valikoimahan on varsin kattava”, kertoo Thulen tuotepäällikkö Jyri Marttelin.

Oy Kaha Ab on vuonna 1934 perustettu alunperin autorengastukkuna toiminut henkilö- ja hyötyajoneuvon varaosien ja lisävarusteiden, työkalujen sekä ajoneuvoteollisuuden komponenttien maahantuonti- ja tukkuliike. Henkilöstöä on 160 ja varastoitavia tuotenimikkeitä 250 000 kpl:tta. Kaha on osa pohjoismaiden toiseksi suurinta vapaan varaosakaupan konsernia K.G. Knutssonia, johon kuuluvat tytäryhtiöt Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Eestissä, Liettuassa ja Latviassa. Kaha tunnetaan voimakkaasti kehittyvänä ja luotettavana yhteistyökumppanina. www.kaha.fi