3.5.2016← Takaisin

Maastohiihdon Akatemia-ryhmän valintatiedote

Maastohiihdon Akatemia-ryhmä on Suomen Hiihtoliiton ja maastohiihdon urheiluakatemioiden yhteinen valmennusryhmä, jonka tavoitteena on tehostaa nuorten kansallisen tason urheilijoiden valmentautumista ja kehittymistä urallaan kohti kansainvälistä tasoa.

Akatemia-ryhmän toimintaa koordinoi Suomen Hiihtoliiton alaisuudessa Lapin urheiluakatemia. Ryhmälle on neljä leiriä harjoituskauden aikana alkaen Vuokatin Aateli Race -viikolla 27.6. - 3.7.2016.

Ryhmän urheilijat valitaan haku- ja kutsumenettelyllä. Ryhmään voi hakea yleisten sarjojen hiihtäjät. Urheilijat valitaan maastohiihdon urheiluakatemioissa opiskelevista korkea-asteen hiihtäjistä sekä akatemioiden vaikutuspiirissä olevista hiihtäjistä tulosten mukaan. Lisäksi ryhmään voidaan valita kutsumenettelyllä yleisen sarjan parhaita hiihtäjiä. Ryhmään valitaan yhteensä maksimissaan 15 urheilijaa. Valittujen urheilijoiden tulee sitoutua leiritykseen.

Ryhmän toimintaperiaate on, että Suomen Hiihtoliitto ja Lapin urheiluakatemia vastaavat toiminnan koordinoinnista ja valmentajien kuluista. Urheilijat vastaavat itse leiritykseen liittyvistä kustannuksista.

Akatemia-ryhmään haetaan suoraan sähköpostitse 15.5.2016 mennessä: janne.hyyppa@santasport.fi

Lisätietoja:
    Janne Hyyppä, 040 710 6357, janne.hyyppa@santasport.fi