13.6.2013← Takaisin

Kolme suomalaishiihtäjää ammattilaistalliin

Snowproof racing –ammattilaistalli on tehnyt sopimuksen kolmen suomalaishiihtäjän kanssa. Maajoukkuehiihtäjät Riitta-Liisa Roponen ja Sami Jauhojärvi liittyivät uudelleen muodostettuun pitkien matkojen hiihtotalliin. Kolmas talliin liittyvä suomalainen on Antti Lampinen.

Viime kaudella Skinfit Racing –tiimin väreissä muutaman Ski Classics –kisan hiihtänyt Riitta-Liisa Roponen jatkaa tallissa, jonka nimi uudelleenjärjestelyiden myötä muuttuu Snowproof Racing Team:ksi. Tallin kotipaikka pysyy edelleen Itävallassa.

Kauden kokemuksista innostunut Roponen odottaa innolla tulevia haasteita:
– Oli todella mukava käydä viime talvena muutamissa pitkän matkan kisoissa. Olosuhteet olivat hyvät ja kaikki toimi. Nyt on tietysti olympiavuosi, mutta tarkoitukseni on silti hiihtää viisi pitkän matkan kisaa.

Sami Jauhojärvellä ei ole paljon kokemuksia pitkistä kisoista, vaikka mies kokenut maajoukkuehiihtäjä onkin.

– Tämä tulee olemaan ensimmäinen kausi, kun osallistun pitkän matkan maratonhiihtoihin. Olemme suunnitelleet, että hiihdän kolmesta neljään maratonhiihtoa huomioiden erityisesti Ski Classics –sarjan kisat, Jauhojärvi kertoo.

Suomalaisten vahvaa joukkuepanosta lisää kokeneen pitkien matkojen hiihtäjän, Antti Lampisen mukaantulo Snowproof Racing –talliin. Lampisen tavoitteet tulevalle kaudella ovat korkealla.

– Kun sain mahdollisuuden liittyä tämän tason joukkueeseen, ei minun tarvinnut epäröidä hetkeäkään. Olen aina tavoitellut parempia tuloksia valmentajien ja ammattitaitoisen huoltoporukan avulla, Lampinen kertoo.

Vahvaa sinivalkoista panosta lisää myös tallin yhteistyö suomalaisen One Way –yhtiön kanssa.

– Me olemme yksi nopeimmin kasvava yritys pohjoismaisten hiihtolajien parissa ja olemme ylpeitä saadessamme tehdä yhteistyötä Snowproof –tallin kanssa heidän virallisena vaatettajanaan. Uusi talli tulee olemaan yksi kovimmista tulevan kauden pitkien matkojen hiihtokisoissa. Tämä tiimi on täydellinen lisä One Wayn perheessä ja tukee toimintaamme hiihtolajien parissa, One Wayn toimitusjohtaja Andreas Bennert kertoo.

Snowproof Racin –tallin hiihtäjät:
Sami Jauhojärvi, Suomi

Riitta Liisa Roponen, Suomi