2.2.2017← Takaisin

Keuruulla kaikki valmista kisoihin

Keuruun Kisailijat ja Keuruun kaupunki ovat yhteistyökumppaneineen valmiita isännöimään jälleen yhdet kovatasoiset hiihtokilpailut Keurusselän liikuntapuistossa, kun SM-hiihdot starttaavat vapaan sprintillä perjantaina. Liikuntapuiston puitteita on vuosien varrella kehitetty määrätietoisesti ja tinkimättömästi niin, että se vastaa mainiosti myös Skandinavia-cupin tasoisten kisojen vaatimuksiin.

”Keuruulla on 10 000 asukasta, ja meillä on suurin piirtein 260 talkoolaista mukana. Oman hienon suolansa tuo, että MM-joukkue julkistetaan lauantaina”, kilpailunjohtaja Veikko Ahonen sanoo.

Ratamestari Erkki Virkalahti joukkoineen aloitti valmistautumisen heti, kun kisat vahvistuivat. Lunta tehtiin varastoon noin 6000 kuutiota.

”Kesän aikana sprinttiradat laitettiin uuteen kuosiin. Ne muotoilevat hyvin pitkälle Lahden MM-sprinttiä. Siksi on ollut hieno lukea, että tällä kisalla on vielä jonkinlaista arvoa sitä ajatellen. Lauantaina käytettävät radat ovat tuttuja. Kaikki radat ovat tykkipohjalla, lunta olemme tehneet pitkin talvea. Yli 300 tuntia on tykitetty. Uskon, että radat tulevat kestämään hyvin”, Virkalahti sanoo.

Kisoissa on panostettu myös lasten viihtyvyyteen. Perjantai on koululaisten teemapäivä ja lauantaille on lapsille omaa ohjelmaa. Lasten ohjelmaa on aikavälillä 10-14. Lapset pääsevät muun muassa harrastamaan puukiipeilyä ja ratkomaan luontotehtäviä yhdessä satueläinhahmojen kanssa. Myös Suomi 100 näkyy vahvasti viikonlopun ohjelmassa. Perjantai alkaa sankarihaudalla seppeleen laskulla ja Suomi 100 -näyttely on viikonlopun ajan kisaväen tutustuttavissa.

Kilpailut alkavat perjantaina vapaan sprintin karsinnalla klo 10.

Online-tulospalvelu: http://live.time4results.com/hiihto/2017/keuruu/

Aikataulut: http://www.hiihtoliitto.fi/suomen-cup/keuruu/
Lähtölistat: http://www.hiihtoliitto.fi/suomen-cup/keuruu/lahtolistat/

Sosiaalisessa mediassa kisoja seurataan seuraavissa kanavissa:
Facebook: @hiihdonsuomencup
Twitter: @schiihto