17.12.2011← Takaisin

Joukkueet sunnuntain sprintteihin Roglaan nimetty

Maastohiihdon maailmancup jatkuu sunnuntaina 18.12. Slovenian Roglassa. Ohjelmassa sunnuntaina ovat vapaan hiihtotavan sprintit, joihin päävalmentaja Magnar Dalen nimesi joukkueet lauantain kilpailujen päätteeksi. Sprinteissä maailmancup-pisteistä sunnuntaina taistelee kuusi suomalaisnaista ja –miestä.

Päävalmentaja oli kohtuullisen tyytyväinen lauantain kilpailujen kokonaisantiin, vaikka näki myös vielä petrattavaakin: ”kokonaisuutena katsoen ollaan menty joka viikko askel eteenpäin ja toivottavasti Tour de Skillä sama tahti jatkuu. Miesten kisa oli jännittävä, kuten yhteislähtökisat yleensä. Matin (Heikkinen) sauvarikko hiukan pudotti Matin loppusijoitusta, mutta toisaalta yhteislähtökisoissa monesti sattuu haavereita ja kolareita, jotka kuuluvat tietyllä tapaa kilpailun luonteeseen.”

Joukkue sunnuntain 18.12. sprintteihin:

Naiset:
    Mona-Liisa Malvalehto, Riikka Sarasoja, Aino-Kaisa Saarinen, Krista Lähteenmäki, Kerttu Niskanen ja Anne Kyllönen.

Miehet:
    Anssi Pentsinen, Martti Jylhä, Matias Strandvall, Matti Heikkinen, Sami Jauhojärvi ja Ville Nousiainen

”Lumitilanne Roglassa on nyt parempi, kun viime yönä satoi uutta lunta. Huomiseksi on luvattu hyvää keliä ja auringonpaistetta, joten radat ovat huomenna varmastikin erinomaisessa kunnossa.”, Dalen kertoo olosuhteista Roglassa.

Lisätietoja:

Suomen Maastohiihto ry
    Magnar Dalen

maastohiihdon A-maajoukkueen päävalmentaja
    puh: +358 45 113 3006

Roglan MC-kilpailujen suorat TV-lähetykset MTV3 MAX - kanavalla:
    su 18.12. klo 11.55-13.45

Maastohiihdon tiedotus – tiedotus@maastohiihto.fi