14.11.2011← Takaisin

Joukkue maailmancup-avaukseen nimetty

Sjusjöenin ohjelmassa lauantaina 19.11. on vapaan hiihtotavan henkilökohtaiset matkat, naisilla 10 km ja miehillä 15 km. Sunnuntaina 20.11. ohjelmassa ovat vuorostaan viestit, naiset 4 x 5 km ja miehet 4 x 10 km.

Maastohiihdon päävalmentaja Magnar Dalen nimesi Oloksen katsastuskisojen päätteeksi Sjusjöenin maailmancup-avaukseen lähtevän joukkueen. Naisten ja miesten henkilökohtaisille matkoille Suomella on FIS:n kiintiöiden mukaan viisi (5) paikkaa.

Henkilökohtaisille matkoille nimetyt urheilijat:
    Naiset:

Laura Ahervo
    Krista Lähteenmäki
    Riitta-Liisa Roponen
    Aino-Kaisa Saarinen
    Riikka Sarasoja-Lilja

Miehet:

Matti Heikkinen
    Teemu Härkönen
    Sami Jauhojärvi
    Lari Lehtonen
    Ville Nousiainen

Päävalmentaja Magnar Dalen kommentoi tuoreeltaan valintoja ja tulevaa kilpailukauden avausta maailmancupin osalta.
    -Sjusjöeniin meillä matkaa mielenkiintoinen joukkue, jossa on sekä kokeneita urheilijoita ja ensikertalaisia. Maailmacup-avaus on tietysti ensimmäinen mittari ja hyvä näytön paikka urheilijoille mitata oma taso kansainvälisessä kisassa. Avausviikonloppu on aina haasteellinen ja tulosluetteloissa voi hyvinkin näkyä pieniä yllätyksiä, mielenkiintoista on nähdä myös millainen tuloskunto muiden maiden joukkueilla avausviikonloppuna on . Viestijoukkueet sunnuntaille nimetään lauantain henkilökohtaisten matkojen jälkeen. Maailmancupin avausviikonlopun jälkeen kausi jatkuu Rukalla ja onkin erinomaisen hienoa että varmistus kisojen pitämiselle Rukalla on saatu. Rukalle saadaan meille isompi joukkue kansallisen ryhmän myötä ja meille joukkueena Rukan merkitys onkin isompi kuin maailmancup-avaus, myös urheilijoille kun päästään hiihtämään kotiyleisön edessä, Dalen kertoo.

Lisätietoja:

Suomen Maastohiihto ry