4.2.2017← Takaisin

Jauhojärvi ja Pärmäkoski perinteisen normaalimatkojen ylivoimaiset ykköset

Ikaalisten Urheilijoiden Krista Pärmäkoski ja Vuokatti Ski Team Kainuun Sami Jauhojärvi olivat kumpikin selvällä erolla mestareita Keuruun SM-hiihtojen toisena päivänä.

Pärmäkoski jätti perinteisen kympillä toiseksi yltäneen Laura Monosen 33 sekunnin päähän, Aino-Kaisa Saarinen otti pronssia.

”Tarkoitus oli aloittaa kovaa, kun tämä rata mahdollistaa sen. Vikalle ringille ehkä henkisesti annoin itselleni jo helppoa, kun huomenna on jo matkustus viimeistelyleirille korkealle. Varmasti palautuminen on osittain tapahtunut, mutta vielä pitää rauhallista pitkää hiihtoa ennen kuin lähdetään seuraavia tehoja tekemään. Livignoon ja Pontresinaan viimeistelyleirille ja sitten Otepäässä molemmat matkat”, Pärmäkoski sanoo.

Miesten 15 kilometrillä Matti Heikkinen hävisi Jauhojärvelle 43,2 sekuntia, Ville Nousiainen otti pronssin.

”Jossakin vaiheessa oli 15 sekuntia Mattia perässä ja mielestäni aloitin aika lujaa. Suomen mestaruus on aina Suomen mestaruus, oli mukava päästä vielä mestaruusmitalia puraisemaan. Olosuhde oli haastatteleva, välillä suksi meni itään ja välillä länteen. Ei se mitään huonoa menoa ollut, parempaa kuin viime viikonloppuna, mutta vielä on varaa kiristääkin”, Jauhojärvi sanoi.

Jauhojärvi hiihtää Keuruulla vielä sunnuntaina, jolloin kilpaillaan parisprintit perinteisellä hiihtotavalla.

Tulokset: http://www.hiihtoliitto.fi/suomen-cup/tulokset/

Urheilijoiden kommentteja pressitilaisuuksista:
Naiset Pärmäkoski, Mononen, Saarinen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sm-keuruu-pressitilaisuus-parmakoski-mononen-saarinen
Miehet Jauhojärvi, Nousiainen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/miehet-top-3-pressi-jauhojarvi-ja-nousiainen
Miehet Heikkinen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/miehet-top-3-pressi-matti-heikkinen