11.10.2010← Takaisin

Hannu Koskivuori -mitali Alpo Peltolalle

Vuokatin HiihtoSuomi-tapahtumassa 9.10.2010 jaettiin Hannu Koskivuori -mitali, jonka sai Alpo Peltola ansiokkaasta hiihdon parissa tekemästään työstä.

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuusto on perustanut Hannu Koskivuori -mitalin jaettavaksi ansioituneille hiihdon piirissä toimiville henkilöille, yhteisöille tai järjestöille. Hannu Koskivuori sai vastaanottaa nimikkomitalinsa ykköskappaleen SHL:n liittovaltuuston kokouksessa 24.11.1985. Tästä lähtien mitali on jaettu vuosittain ja mitaleja on lyötetty 50 numeroitua kappaletta.

Vuoden 2010 mitalin saaja Alpo Peltola on 66-vuotias eläkkeellä oleva kannonkoskelainen rehtori ja sivistystoimenjohtaja. Hän on toiminut Suomen Hiihtoliitossa monissa eri tehtävissä - mm. liittovaltuustossa, johtokunnassa ja maastohiihtovaliokunnassa. Hän on toiminut ahkerasti myös piiri- ja seuratehtävissä ja on edelleen Kannonkosken Kihon hiihtojaoston puheenjohtaja.

Onnittelut Alpolle!