7.8.2019← Takaisin

Etsitään kilpahiihtäjiä kuurojen talviolympialaisiin

Onko Suomessa kuuroja tai huonokuuloisia hiihtoa harrastavia tai kilpaa hiihtäviä urheilijoita? Viittomakielen taitoa ei vaadita vaan ainoastaan vähintään 55 dB:n kuulonalenema paremmalla korvalla. Kuurojen talviolympialaiset eli Winter Deaflympics järjestetään Italiassa 12.–21.12.2019. Löytyisikö jo näihin kisoihin joku kilpaa hiihtävä urheilija? Osallistumisesta päättää Suomen Kuurojen Urheiluliiton hallitus, mutta olisi mukava tietää, onko Suomessa ylipäänsä sellainen hiihtäjä tuleviin kisoihin. Hiihtomatkat ovat sprintistä keskimatkoihin.

Kuurojen urheilusta voi lukea lisää: www.skul.org ja Deaflympics-kisoista löytyy lisätietoa: http://deaflympics.com/games/2019-w.
    Kuurojen talviolympialaiset ovat joka neljäs vuosi ja välivuosina on uutuutena kuurojen MM-hiihdot.

Olisi hienoa, jos voisimme palauttaa Suomen maailmankartalle kuurojen hiihdossa.

Ottakaa rohkeasti yhteyttä SKUL:n toiminnanjohtajaan Eetu Keski-Levijokeen, eetu.keski-levijoki@skul.org ja entiseen kuuroon kilpahiihtäjään Maarit Tusaan, maarit.tusa@outlook.com. He voivat vastata mieltä askarruttaviin kysymyksiin.