2.4.2015← Takaisin

Maastohiihdon seuratiedote 2.4.2015

SM- ja FIS-kisojen hakeminen
    Kauden 2015 - 2016 FIS-kisat sekä vuoden 2017 SM-kisat ja Hopeasompa-loppukilpailu tulee anoa 30.4.2015 mennessä. Hakulomakkeet ja lisätietoa löytyy täältä: http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/seuratoiminta/kilpailujen-anominen/

Kansallisten kilpailujen hakeminen kaudelle 2015 – 2016
    Kansallisten kilpailujen haku toteutetaan tänä vuonna kesällä, kun FIS-kalenteri on varmistunut. Haku päättyy 15.8.2015. Asiasta tiedotetaan vielä erikseen.

Rullahiihtokilpailut
    Ilmoitattehan keväällä, kesällä ja syksyllä järjestämistänne rullahiihtokilpailuista Eeva Käyhkölle, eeva@hiihtoliitto.fi, niin Eeva laittaa kisat hiihtokalenteriin.

Kilpailuratojen homologointi
    Maastohiihdon olosuhderyhmä haluaa muistuttaa, että kilpailureittien homologoinnin suhteen kannattaa olla nyt aktiivinen, sillä FIS:n homologointimaksut saattavat nousta tulevana syksynä.FIS-kalenteriin merkittyjä kisoja, mukaan lukien SM-kilpailut, saa järjestää ainoastaan homologoiduilla eli tietyt vaatimukset täyttävillä radoilla. Homologointipyynnöt lähetetään: larissa.erola@hiihtoliitto.fi

Seuraluokittelu
    Seuraluokittelu on maastohiihdon virallinen tilastointijärjestelmä, jolla arvioidaan seurojen ja piirien toimintaa. Seuraluokittelupisteitä jaetaan nuorisotoiminnasta, huippu-urheilusta ja harrastehiihtotoiminnasta. Tulokset kerätään maastohiihdon järjestelmästä sekä seurakyselyllä toimintakaudelta 1.5. - 30.4. Kilpailujen järjestämisestä jaetaan seuroille pisteitä, jos hiihtokilpailujen tulokset on toimitettu liittoon (webmaster@hiihtoliitto.fi) oikeassa muodossa.

Seuraluokittelupisteiden perusteella palkitaan parhaat seurat sekä eniten toimintaansa parantaneet seurat kevään liittovaltuuston kokouksessa Nokialla 22. – 23.5.2015.

Seurakysely ja luokitteluohjeet löytyvät täältä: http://www.hiihtoliitto.fi.pwire.fi/maastohiihto/seuratoiminta/seuraluokittelu/
    Seurakyselyyn tulee vastata 24.4. mennessä ja kilpailutulokset tulee toimittaa 30.4. mennessä.

Tuplaturva-vakuutus
    Olemalla mukana Valon Tuplaturva -sopimuksessa Hiihtoliitto takaa seuroilleen Tuplaturvan toiminnanvastuuvakuutuksen sekä vapaaehtoistyöntekijöiden tapaturmavakuutuksen. Tuplaturva-vakuutukseen sisältyvän vapaaehtoistyöntekijöiden tapaturmavakuutuksen ehdot ovat muuttuneet - Tuplaturva koskee nyt kaikenikäisiä vapaaehtoistyöntekijöitä!

Vakuutus kattaa liiton, piirien ja alueiden sekä jäsenseurojen toimeksiannosta tapahtuvat vapaaehtoistoiminnot sekä näihin liittyvät välittömät matkat.
    Lue lisää: http://www.sport.fi/valo/jasenjarjestopalvelut/vakuutukset-ja-sopimukset/tuplaturva

Sopimukset musiikin julkisesta esittämisestä
    Valo, Gramex ja Teosto ovat sopineet keskitetysti Valoon kuuluvien järjestöjen musiikinkäyttöluvista vuosille 2015 – 2016. Sopimukset mahdollistavat musiikin esittämisen urheilu- ja liikuntatoiminnassa sekä näihin liittyvissä oheistapahtumissa. Sopimukset koskevat myös piirejä ja seuroja.

Lue lisää: http://www.sport.fi/valo/jasenjarjestopalvelut/vakuutukset-ja-sopimukset/musiikin-julkinen-esittaminen

Lisää ajankohtaisia asioita löytyy Hiihtoliiton maastohiihdon sivuilta: http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/