19.2.2014← Takaisin

Finlandia-hiihdon matkat 32 km ja 20 km

Järjestyksessään 41. Finlandia-hiihto kilpaillaan suunnitellusti tulevana viikonloppuna. Matkoja joudutaan kuitenkin lyhentämään vaikeiden lumiolosuhteiden vuoksi. Sekä perinteisellä että vapaalla tyylillä hiihdetään pidemmän 50 kilometrin sijasta 32 kilometrin ja 32 kilometrin sijasta 20 kilometrin matkat.

Hiihto kulkee alkuperäisellä reitillä.

Lyhennetyt matkat eivät vaikuta kilpailuaikatauluihin lukuun ottamatta 20 kilometrin hiihtäjien lähtöaikaa, joka on kello 10.40 molempina päivinä.

Finlandia-hiihdon toteuttamiseksi näilläkin matkoilla joudutaan reittiä lumettamaan useita kilometrejä.

Lumipulan takia on reitillä ohituskieltoalueita ja järjestäjät eivät pysty takaamaan, että koko perinteisen reitillä olisi kunnon latu. Jos mahdollista, hiihtäjien kannattaa jättää parhaat sukset kotiin, koska reitti on paikka paikoin vähäluminen.

Hiihdolla on Worldloppet-arvo, eikä reitin lyhentäminen vaikuta Worldloppet-passien leimaamiseen.

Lisätietoja:

Finlandia-hiihdon puheenjohtaja Juha Viljamaa, 0400 499 099