8.11.2017← Takaisin

KristaCup ja Ikaalisten Urheilijoiden hiihtokoulu tuovat potkua Hämeen nuorisohiihtoon

Hämeen piirin nuorten hiihtäjien talvissa on jatkossa useita kohokohtia, sillä Krista Pärmäkosken nimikkocup pyrkii kokoamaan alueen juniorit samoihin kilpailuihin ja tarjoamaan monipuolisen hiihtomatkavalikoiman.

Nuorten hiihtäjien kilpailukalenteri on perinteisesti huipentunut kahteen viikonloppuun; Hopeasompafinaaleihin sekä Koululiikuntaliiton loppukilpailuihin. Yhden viikonlopun sairastaminen on saattanut pilata nuoren kauden lähes kokonaan. Tulevalla talvikaudella KristaCup tuo nuorten hiihtäjien kauteen 4–5 kohokohtaa lisää osakilpailuillaan.

Krista Pärmäkoski innostui kuultuaan Hämeen Hiihto ry:n cup-ideasta ja halusi osaltaan lähteä tukemaan 7–16-vuotiaille suunnatun hiihtocupia. KristaCupissa jokaisen ikäluokan parhaimmisto palkitaan keväällä kokonaiscupin menestyksen perusteella.

”Minulle on tärkeää kannustaa ja innostaa nuoria hiihtäjiä kaikin tavoin erityisesti Hämeen piirin alueella. Muistan itse vieläkin, miten hauskaa nuorena oli kiertää kisoja, nähdä hiihtokavereita ja nauttia tunnelmasta. Cupin myötä nuoret pääsevät kokemaan hauskoja ja hiihtomatkoiltaan monipuolisia kisoja läpi talven. Kisat myös kehittävät hiihtovauhtia parhaiten, joten kannustan kaikkia hiihdosta innostuneita nuoria mukaan cupin kisoihin”, Krista Pärmäkoski sanoo.

Hämeen Hiihto ry:n johtokunnassa kilpailuvastaavana toimiva Pasi Rajala pitää tärkeänä Pärmäkosken lähtemistä mukaan:

”Krista tulee hienolla tavalla mukaan nuorisohiihdon tueksi. Hän on itse loistava esimerkki kaikkien kisamatkojen ja molempien hiihtotapojen osaamisesta, mihin haluamme kannustaa myös nuoria hiihtäjiä.
Samalla kun seurataan Kristan menestystä maailmancupissa, hiihdetään omia KristaCupin kisoja!”

KristaCupin osakilpailut myönnetään olemassa oleville kilpailuille, joiden järjestäjät hakevat cupin osakilpailustatusta. KristaCupin on tarkoitus koota tehokkaammin Hämeen ja lähialueiden hiihtonuoret yhteen luomaan kovatasoisempia kilpailuja.

Osakilpailuiden hakuaika päättyy 15.11. ja cupin ohjelma julkaistaan Hämeen Hiihto ry:n verkkosivuilla marraskuun loppuun mennessä.

Nuorten hiihtotoimintaa viritellään myös Pärmäkosken kotipaikkakunnalla Ikaalisissa, jossa Ikaalisten Urheilijoiden hiihtokoulu tarjoaa laadukasta ohjausta ja ennen kaikkea hyvää meininkiä kaikille hiihdosta innostuneille junnuille viiden kerran ajan talvella.