16.2.2017← Takaisin

Lempäälä valmis Hopeasompa-kisoihin

Lempäälä on valmis isännöimään noin 800 juniorihiihtäjää perjantaista sunnuntaihin Hopeasompa-finaaleissa. Ohjelmassa ovat perinteisen sprintti perjantaina, normaalimatkat vapaalla lauantaina ja viestit perinteisellä sunnuntaina. Henkilökohtaisilla matkoilla kilpaillaan 13–16-vuotiaiden sarjoissa, viesteissä 14- ja 16-vuotiaiden sarjoissa.

Lempäälän Hakkarissa kilpailussa on käytössä sprintin, 2,5 km:n ja 3 km:n kilpaladut. Radat ovat hyvässä kunnossa ja kaikki radat ovat olleet valmiina jo viikko sitten. Lähtö ja maali sijaitsevat jäähallin ja liikuntahallin välisellä alueella ulkojääkentän vieressä. Kilpailualue on kilpailun seuraamisen kannalta hyvä. Ladut kiertävät kokonaisuudessaan lähellä stadionaluetta ja kilpailujen seuraaminen maastossa on mahdollista koko reitin varrella.

Hopeasompia on järjestetty katkeamatta vuodesta 1972 lähtien. Hiihdon Hämeen piirissä tämä Lempäälän Kisan isännöimä suurtapahtuma on vasta 3. kerta.

Lähtölistat: http://www.hiihtoliitto.fi/hopeasompa/maastohiihto/lahtolistat-ja-tulokset/
    Lisätietoja: www.hopeasompa.fi

Seuraa somessa: