20.5.2020← Takaisin

Kauden 2020-2021 lisenssit ja FIS-koodit lunastettavissa

Kauden 1.6.2020 - 31.5.2021 kilpailulisenssit, Skipassit ja FIS-koodit ovat nyt myynnissä Suomisportissa. Kauden 2019 - 2020 lisenssivakuutus säilyy katkeamattona voimassa, kun uuden lisenssin ja vakuutuksen maksaa kesäkuun loppuun mennessä.

Kilpailulisenssi on pakollinen kansalliseen ja sitä ylempään kilpailutoimintaan osallistuville 13 - 64 -vuotiaille (vuosina 1957-2008 syntyneet).

Skipassi on jokaisen hiihtolajin harrastajan edullinen vakuutuksen sisältävä lisenssituote sekä 12-vuotiaille ja nuoremmille (vuonna 2009 ja myöhemmin syntyneet) ja 65-vuotiaille ja vanhemmille (vuonna 1956 ja aiemmin syntyneet) myös kilpailulisenssi kansalliseen kilpailutoimintaan.

FIS-koodin tarvitsevat kaikki urheilijat, jotka osallistuvat Kansainvälisen Hiihtoliiton eli FIS:n kilpailukalenteriin merkittyihin kilpailuihin kotimaassa tai ulkomailla. Koodi on pakollinen yleisessä ja 20-vuotiaiden sarjoissa. FIS-koodi tarkoittaa käytännössä vain rekisteröitymistä FIS-listalle eli kansainväliselle rankinglistalle, joten urheilijalla on oltava FIS-koodin lisäksi aina myös kansallinen kilpailulisenssi ja vakuutus, vaikka hän osallistuisi ainoastaan FIS:n alaisiin kilpailuihin.

Lue lisää lisensseistä täältä: https://www.hiihtoliitto.fi/lisenssit/