21.2.2019← Takaisin

Haku 2. asteen urheiluoppilaitoksiin käynnistynyt

Toisella asteella urheilun ja opiskelun yhdistämisen perustana Suomessa toimii 15 urheilulukiota ja 15 ammatillisen koulutuksen järjestäjää, joiden tehtävänä on tarjota urheilusta motivoituneille nuorille ympäristö, jossa opiskelu on mahdollista yhdistää tavoitteelliseen valmentautumiseen. Näitä valtakunnallisen erityisen tehtävän saaneita oppilaitoksia kutsutaan urheiluoppilaitoksiksi.

Toisen asteen yhteishaku alkaa 19.2. ja päättyy 12.3.2019 klo 15. Virallisiin urheiluoppilaitoksiin haettaessa urheilija täyttää sähköisen oppilaitoshaun (opintopolku.fi) ja lisäksi hakijan tulee lähettää Urheiluoppilaitosten hakulomake 2019 tai urheiluoppilaitoksen oma hakulomake yhteishaun päättymiseen mennessä oppilaitokseen (yhteystiedot oppilaitoksen kotisivuilla). Hakuajan päätyttyä oppilaitoksisissa järjestetään mahdollisesti valintakokeet, joihin kutsutaan henkilökohtaisesti.

Hakijan kannattaa tarkistaa huolellisesti hakuohjeet, aikataulu, mahdollinen oppilaitoksen oma hakulomake ja vaadittavat liitteet oppilaitoksen verkkosivuilta. Tarvittaessa voi olla yhteydessä oppilaitoksen urheilukoordinaattoriin.

Alla olevan linkin takaa löytyy lisää tietoa toiminnasta toisella asteella ja paikkakunnat, joilla on tarjolla oman lajin valmennusta.