13.7.2016← Takaisin

Seuramuutot tehtävä 15.8.2016 mennessä

Seuramuutot kaudelle 2016 - 2017 tulee tehdä 15.8.2016 mennessä. Tulevalla kaudella 16-vuotiaiden ja nuorempien sarjoissa kilpailevat voivat vaihtaa seuraa ko. ajankohdan jälkeen, kuitenkin ennen ensimmäistä kilpailusuoritusta. Kilpailija saa kilpailukaudella (1.10. - 31.5.) edustaa vain yhtä liiton jäsenseuraa. Liittoon asianmukaisesti ilmoitettu seuramuutto tulee voimaan heti, kun se on liitossa vastaanotettu.

Seuramuuton tekee kilpailijan uusi seura. Ilmoituksessa tulee ilmoittaa kilpailijan nimi sekä tieto uudesta ja entisestä seurasta. Ilmoituksessa tulee olla seuran allekirjoitus. Mukana tulee olla entisen seuran allekirjoittama (vapaamuotoinen) esteettömyystodistus.

Seuramuuttolomakkeen voi ladata tästä.

Seuramuuttolupa

Seuraa muuttavan kilpailijan on pyydettävä edustamaltaan seuralta todistus, että on esteetön edustamaan uutta seuraa eli ettei hänellä ole velvoitteita seuraansa kohtaan, kuten selvittämättömiä raha-asioita, lainavarusteita, kilpailukieltoa tms.

Korvausvelvollisuudet

Kilpailijan entinen seura on oikeutettu saamaan uudelta seuralta korvauksen väline- ja valmennusavusta, jonka seura on panostanut kilpailijaan seuranmuuttohetkeä edeltävänä 12 kuukauden aikana. Kahdentoista kuukauden ajanjakso lasketaan taaksepäin siitä päivästä, kun urheilija tai hänen uusi seuransa on ilmoittanut entiselle seuralle seuranmuuttoaikeista.

Korvauksen piiriin kuuluvat väline-, leiri- ja matkakulut, jotka seura on maksanut urheilijan puolesta. Korvauksen piiriin eivät kuulu lisenssimaksu, osallistumismaksut eivätkä kilpailumatkakulut tai muut kilpailutapahtumaan liittyvät kulut. Myöskään urheilijan saamat stipendit eivät kuulu takaisin maksettaviin suorituksiin siinäkään tapauksessa, että seura olisi stipendin maksanut.

Korvaus on maksettava kahden viikon kuluessa siitä, kun entinen seura on esittänyt vaatimuksensa ja niihin liittyvät maksutositteet.

Korvausvelvollisuus ei koske kilpailijoita, jotka kilpailevat tulevalla kaudella 16-vuotiaiden ja nuorempien sarjoissa.

Toimenpiteet

Seuramuutot esteettömyystodistuksin tulee olla kirjallisina Suomen Hiihtoliitossa 15.8. mennessä osoitteella Radiokatu 20, 00093 VALO tai larissa.erola(@)hiihtoliitto.fi.

Seuramuuttoon liittyvät viralliset säännöt löytyvät Maastohiihdon kilpailusäännöistä (1.3.7 - 1.3.9).