17.6.2019← Takaisin

Rullahiihtokisoja pitkin kesää ympäri Suomen

Vuokatin Aateli Race
Kesän rullahiihtokilpailukauden avaa perinteinen Aateli Race juhannuksen jälkeen 26.-27.6. Ohjelmassa on prologina hiihdettävä Vaaran maili ja seuraavana päivänä käytävä maastojuoksu sekä lopuksi rullahiihtäen takaa-ajo vapaalla 10 ja 15 km. Aateli Race tarjoaa myös HS- ja U18 -sarjoille omat kilpailut. Keskiviikkoiltana lisäksi Hiihtoliiton Valmentajakerhon kanssa yhteistyössä järjestetty seminaari, jossa puhujana mm. Ruotsin maajoukkueen johtaja Rikard Grip.
Tarkemmat tiedot Vuokatin Aateli Racesta ja koko Aateli-viikon ohjelmasta löytyvät linkistä.

Ylläs SkiStar Race
Heinäkuun lopussa 26.-27.7. kisataan Ylläksellä juoksussa ja hiihdossa. Uutuutena Ylläksellä on ensimmäistä kertaa juostava Ylläksen 8 km vuorijuoksu, jossa on kokonaisnousua yhteensä 500 m. Toisen päivän ohjelmassa on Ylläksen ylämäkihiihto, joka kisataan totutulla ohjelmalla, naisilla kaksi ja miehillä kolme 4,2 km:n nousua. Tarkemmat tiedot Ylläksen SkiStar -kisasta tästä linkistä.

Rullahiihdon SM-kisat
Elokuussa hiihdetään rullahiihdon SM-kilpailut Vuokatissa 24.-25.8. Ohjelmassa on perinteisen sprintti ja väliaikalähtönä 10 ja 15 km. Tapahtuman lisätiedot linkissä.

Kansallisia kisoja ympäri Suomen
SM-kisojen lisäksi elokuussa järjestetään kansallisia kisoja seuraavasti:

• 3.8. Oulussa pitkät matkat 60 ja 30 km perinteisellä
  • 11.8. Hollolassa normimatkat vapaalla hiihtotavalla
  • 31.8. Valkealassa normimatkat vapaalla hiihtotavalla
  • 21.9. Valkealassa 13.5 km tasatyöntökisa

Rullahiihtokisoja voi suositella kaikille hiihtäjille. Kisaamisella ylläpidetään kilpailutuntumaa ja ne ovat erinomainen lisä hiihtäjien kesäharjoittelussa. Em. kisojen lisäksi kalenterissa olisi tilaa myös uusille kilpailuille.

Kilpailukalenteri löytyy kokonaisuudessaan täältä